Dersin Adı
|
Perakende Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LOG 440
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
Yüz Yüze |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Grup çalışması Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
|
Dersin Amacı
|
Ders lojistik ve tedarik zinciri aktivitelerinin perakende yönetiminde kullanımını öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders vaka çalışmaları, sınıf içi uygulamalar ve tartışmalarla ilgili konuları öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Perakende yönetimindeki güncel konuları açıklayabilir.
- İlgili terminoloji ve kavramları kullanabilir.
- Teorik bilgilerini pratik bilgilerle harmanlayabilir.
- Perakende yönetimindeki güncel konuları farklı bakış açılarından değerlendirebilir.
- Ekonomik büyümede perakende yönetimimin rolünü açıklayabilir.
|
Ders Tanımı
|
Perakende yönetimi dersi, pazarlama ve operasyonel stratejilerden perakendeciler/ hizmet sağlayıcıların pazarla bağlantı kurabilmeleri için ne şekilde faydalanabileceklerini inceleyen bir derstir. Perakende pazarlama karması ile ilgili seçilmiş konular perakendecilerin değişen pazar koşullarında ne şekilde rekabetçi avantaj sağlayabileceğini gösterecektir. Perakande sektöründe kar elde etmek için gerekli olan faktörler ders kapsamında ayrıca incelenecektir. Ayrıca, uluslararası perakendecilikle ilgili konular ve örnekler de incelenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
Retail Marketing (2016), Sean Ennis McGrawHill Edition |
2 |
Pazar çeşitleri ve perakendecilik ilişkisi |
Retail Marketing (2016), Sean Ennis McGrawHill Edition |
3 |
Perakende formatları |
Retail Marketing (2016), Sean Ennis McGrawHill Edition |
4 |
Değişen tüketiciler ve ürünler |
Retail Marketing (2016), Sean Ennis McGrawHill Edition |
5 |
Değişen tüketiciler ve ürünler |
Retail Marketing (2016), Sean Ennis McGrawHill Edition |
6 |
Perakendede yer seçimi |
Retail Marketing (2016), Sean Ennis McGrawHill Edition |
7 |
Perakande lojistiği ve perakende tedarik zinciri yönetimi |
Retail Marketing (2016), Sean Ennis McGrawHill Edition |
8 |
Perakende lojistiği ve perakende tedarik&değer zinciri yönetimi |
Retail Marketing (2016), Sean Ennis McGrawHill Edition |
9 |
Ara Sınav |
|
10 |
Çok kanallı perakendecilik ve bütüncül kanal yönetimi |
Retail Marketing (2016), Sean Ennis McGrawHill Edition |
11 |
Çok kanallı perakendecilik ve bütüncül kanal yönetimi |
Retail Marketing (2016), Sean Ennis McGrawHill Edition |
12 |
Perakendede dijitalleşme (Endüstri 4.0 ve Endüstri 5.0 örnekleri) |
|
13 |
Perakende araştırmaları ve geleceği |
|
14 |
Konuk konuşmacı |
|
15 |
Dönemin Gözden Geçirilmesi |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı
|
Ayers, J.B. and Odegaard, M.A., 2017. Retail supply chain management. CRC Press.
Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited.
Fernie, J. and Sparks, L. eds., 2018. Logistics and retail management: emerging issues and new challenges in the retail supply chain. Kogan page publishers.
Rabolt, N.J. and Miler, J.K., 1997. Concepts and cases in retail and merchandise management. Fairchild Books.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
4
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
4 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
3
|
22
|
66
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
|
|
Toplam |
169
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
2 |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
3 |
Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
4 |
Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
5 |
Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
6 |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
7 |
Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
9 |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
10 |
Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest