Dersler
Dersin içeriği, Atatürk önderliğinde Türk milletinin geçirdiği inkılap tarihini kapsamaktadır. Osmanlı Devleti'nin yıkılış sebepleri irdelenerek, fiilen yok olmuş bir devletten Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin nasıl kurulduğu belgeler ışığında değerlendirilmektedir. İlke ve inkılapların anlamı ve önemi üzerinde durularak yakın dönem tarihimiz aydınlatılmaya çalışılmaktadır. Geçmişten günümüze küresel sorunlar ve olası çözümleri tartışılmaktadır.
Fonksiyonlar. Limit ve Süreklilik. Türev ve uygulamaları.
Bu ders, öğrencilerin üniversite hayatı ve kariyer hedefleri için gerekli becerileri tanımalarına yardımcı olacaktır. Bu beceriler arasında öz farkındalık, hedef belirleme, zaman yönetimi, etkili iletişim, farkındalık ve analitik düşünme yer alır. Ders ayrıca öğrencilerin fiziksel, zihinsel ve ruhsal sağlık için gerekli alışkanlıklar ile bağımlılık ve zorbalık gibi sorunlar hakkında farkındalıklarını da artıracaktır.
Bu derste öğrencilerin akademik becerilerini İngilizce dilinde gerçekleştirebilmeleri hedeflenmektedir.
Ekonomi kıt kaynakların, insanların istek ve ihtiyaçlarını karşılama doğrultusunda verimli kullanımını, bireylerin aldıkları kararları ve davranışlarını inceler. Bu ders, ekonominin her biriminin (hanehalkı, firmalar ve devlet) kararlarını ve davranışlarını analiz eden mikroekonomi dalının temel ilkelerine giriş niteliğindedir. Ekonomi biliminin temel kavramları, piyasa ekonomisi, arz, talep ve fiyat oluşumu, esneklik, tüketici ve firma dengesi, tam rekabet, tekel, tekelci rekabet ve oligopol piyasaları ve faktör fiyatlandırması gibi temel konuları içermektedir.
Bu ders LOG 112 Lojistiğe Giriş dersinin devamı niteliğinde olup tedarik zinciri ilişkileri, nakliye altyapısı, antrepo yönetimi, elleçleme ve paketleme gibi konuları içerir.
İşletme fakültesi öğrencilerine yönelik tasarlanan bu ders, olasılığın temellerini derinlemesine ele alır, ayrık ve sürekli dağılımları ve örnekleme dağılımlarının oluşturulmasını kapsar. Güven aralıklarını tahmin etme becerilerini ve tek ve çift popülasyon senaryolarında hipotez testleri yapma yeteneklerini keskinleştirir. Teori ile pratik iş ve ekonomi uygulamalarını birleştiren ders, öğrencileri karar verme ve stratejik analiz yapma süreçlerinde istatistiksel araçları güvenle kullanmaları için hazırlar, onları gerçek dünya iş zorluklarıyla güvenle başa çıkmalarına destek olur.
Bu ders pazarlamanın temel kavramlarını, pazarlama çevresini, tüketici davranışlarını, pazar bölümleme, hedefleme, konumlandırma stratejilerini ve pazarlama karması stratejilerini detaylı olarak inceler. NOT: İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk
Veriler her şey hakkında olabilir. Bu ders verinin kendisiyle ilgilidir. Bu uygulamalı ders sayesinde öğrenciler bir problemle ilgili veri kaynaklarını belirlemek için eleştirel bir bakış açısı geliştirir. Öğrenciler, çağdaş kurumsal sistemlerde teknoloji ve veri yönetimi süreçlerini tanımlamayı; farklı kaynak, format ve standartlardan verileri birleştirme ve dönüştürmeyi; veri kalitesini değerlendirme ve geliştirmeyi; verinin özelliklerini ve temel veri analizini görselleştirip yorumlayarak bir işletme veya sosyal bilimler sorununa ilişkin çıkarımlar oluşturmayı öğrenir.
Kurs üç modülden oluşmaktadır:
1. Veri ve Yaşam (4 hafta): İş ve sosyal bilimlerdeki veri kaynaklarını tanımlama ve neyi temsil ettiğini anlama. Teorileri ve hipotezleri veriye çevirme. Veriye ilişkin kaynaklar ve maliyetler. Veri sorumlulukları, etik, güvenlik ve hırsızlık, gizlilik endişeleri. Associational, relational ve coğrafi veri.
2. Veri İle Hikayeler Anlatma (5 hafta): İletişim analalitiği, raporlarda basit (Excel, Kaggle) grafikler kullanma, infografikler oluşturma.
3. Gerçek Dünyada Veri Yönetimi (5 hafta): SQL, İlişkisel Veritabanı Yönetim Sistemleri (RDBMS), veri temizleme sorunları, yapılandırılmamış veri, bulut ve büyük veride NoSQL veritabanlarına duyulan ihtiyaç.
Bu ders, öğrencileri finansal tabloların kullanımı ve hazırlanması konusunda temel muhasebe bilgisiyle tanıştırmayı amaçlayan giriş niteliğinde bir muhasebe dersi olarak tasarlanmıştır. Geleceğin yöneticileri olarak öğrencilerin, işletmelerin karar alma süreçlerinde muhasebe ilkeleri, prosedürleri ve finansal tabloların önemini kavramaları gerekmektedir. Bu doğrultuda, ders kapsamında temel muhasebe ilkeleri, kayıt süreci ve finansal tabloların hazırlanması ve analizi için kullanılan araçlar ele alınmaktadır.
Dersin içeriği lojistik ve tedarik zinciri ile ilgili güncel konuları, akademik ve bilimsel çalışmaları, başarı örnekleri, firmalara özgü vakaları kapsamaktadır.
Bu ders, üretim ve hizmet operasyonlarının tasarım, planlama, kontrol ve iyileştirilmesine ilişkin kavram ve tekniklerin öğretilmesini amaçlar. Ders kapsamında ele alınan konular şunlardır: süreç tanımı, akış diyagramları, kapasite analizi, kapasite için yapılan yatırımların geri dönüşü, döngü süresi analizi, envanter yönetimi, sipariş erteleme, üretim kontrol, iş koordinasyonu, risk yönetimi, kalite yönetimi, süreç tasarımı ve reengineering, ürün geliştirme, proje yönetimi, satınalma.
Bu derste, öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim araçlarını etkili ve doğru şekilde kullanması üzerinde durulacaktır. Derste anlama, anlatma, okuma ve yazma etkinliği üzerinde çalışma yapılarak, çeşitli sözlü ve yazılı anlatım türleri irdelenecek ve eleştirel bir bakış açısıyla incelenecektir. Yazılı anlatımın temeli olan noktalama işaretleri ve yazım kuralları sezdirilecek, etkili ve sağlam ifade için bu kuralların doğru kullanımı sağlanacaktır. Sözlü anlatımda ise öğrenci, beden dilini kullanma, vurgu ve tonlamaya özen gösterme, sunum yapma teknikleri gibi konularda donanımlı bir hale getirilecektir.
Bu ders, lojistik yönetimi ve lojistik operasyonlardaki uygulamalar yardımı ile modelleme ve simülasyonun temellerini öğretmeyi amaçlar. Derste en çok üzerinde durulan konu, simülasyonun analitik ve modelleme yönlerine bire bir deneyim yoluyla yaklaşmaktır. Analiz konuları şu şekildedir: girdi dağılımları ve süreçleri, rastgele sayı ve süreç üretme yöntemleri, çıktıların istatistiksel analizi, simülasyon modellerinin deneysel tasarımı ve optimizasyonu. Modelleme konuları ise şu şekildedir: static ve dinamik sistemler için model kurulması, detay seviyesi hakkındaki konular, varsayımların basitleştirilmesi, yüksek seviyeli bir modelleme program kullanarak modelin doğrulanması ve onaylanması.
Ders kapsamındaki unsurlar belirtilen ana başlıklarla sınırlı olmamakla beraber, Stratejik Yönetimin Temel Kavramları, Stratejik Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kavramları; Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Strateji Oluşturma, Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Strateji Uygulaması; Tedarik Zinciri Stratejilerinde Farklılaşma, Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Müşteri Hizmetleri Stratejisi; Tedarik Zincirinde Rekabetçi Stratejiler; Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Strateji Tartışmaları ve Küresel Pazarlarda Dağıtım Kanalı Stratejileri ana başlıklarından oluşmaktadır. Bu ders, öğrencilere, stratejik yönetimin tüm aşamalarında sürdürülebilirlik kavramını tanıtacak; daha sonra sürdürülebilirlik konularının iş yaşamında karar verme ve strateji belirleme aşamalarında nasıl kullanılabileceğine ilişkin kılavuzluk yapacaktır.
Bu dersin temel amaçları satınalma , satınalma işlevsellikleri, satınalma sistemlerindeki farklılıklar ve bu alandaki yaklaşımların işlenmesidir. Nitelik, nicelik, zaman fiyat ve kaynak gibi satınalma değişkenleri ayrıntılı olarak incelenir. Ayrıca tedarikçiler ile ilişkiler ve bunların satınalma sistemleri üzerindeki etkileri de incelenecektir.
Beş kişilik grupların oluşturacağı proje ekibinin toplam olarak projenin tamamı 650 saat harcaması beklenmektedir. İdeal olan bir projede lojistik yönetimi bölümü öğrencilerinin bilgi sahibi olduğu konuları bütünleştirerek çalışması beklenmektedir. Lojistik Yönetimi bölümünün proje yapabileceği konular arasinda iş süreçleri yönetimi, kapasite planlaması, yalın yaklaşımlar, lojistik yönetim sistemleri, malzeme elleçleme, performans yönetimi ve/ veya ölçümü, tedarik zinciri, talep yönetimi gibi konular yer almaktadir.
Borçlar Hukukunun temel kavramları, sözleşmeler, ticaret hukukunun temel kavramları, şirketler hukukunun genel ilkeleri, kıymetli evrak, haksız rekabet ve iş hukuku ders kapsamında ele alınacak konulardır.
Bu ders işletme ve ekonomi alanında gerekli olan veri işleme ve analiz becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu derste öğrenciler veri işlemleriyle ilgili bilgisayar kodlama becerilerini, kendi alanlarındaki vaka çalışmaları ile öğrenir. Bilgisayar alanında uzmanlaşmayı hedefleyen öğrenciler için tasarlanan kodlama derslerinin aksine, bu ders algoritmalara işletme ve ekonomi problemlerindeki işlevleri açısından yaklaşmakta ve veri işleme modellerinin özelliklerine ve uygulamalarına odaklanmaktadır. Bu uygulamalı derste öğrenciler, iş uygulamaları ve araştırmalarda yaygın olarak kullanılan Python ve R programlama dillerini öğrenir. Buna ek olarak, ders büyük veri analitiğinin özelliklerini ve bunun için kullanılan teknolojileri de kapsar.Bu ders üç modülden oluşmaktadır: 1 - Büyük veri (2 hafta): Teknolojiler (Hadoop, MapReduce), yetkinlikler, gerçek zamanlı veri işleme, büyük verilerde olası değer yaratma işlem hatları. 2. R ile istatistiksel süreçler (6 hafta): R'da keşifsel istatistikler. 3- Python ile veri analizi için kodlamaya giriş (6 hafta): Veri türleri, arama / sıralama, istatistiksel hesaplamalar için liste işleme, veriler için web kazıma.
Bu ders dağıtım kanalları ve tedarik zinciri konusunda yönetimsel ve ekonomik içerir. Endüstriyel pazarlarda ilişki yönetimi; tedarik zinciri üyeleri arasında koordinasyon, işbirliği, çatışma ve güç ilişkileri bu dersin kapsamı dahilindedir. Ders kapsamında uygulama örnekleri, vaka çalışmalarından ve makalelerden yararlanılmaktadır.
Uluslararası mal satış sözleşmeleri, uluslararası teslim ve ödeme şekilleri. Lojistik ve taşımacılık ile ilgili düzenlemeler, taşımacılıkla ilgili konvansiyonlar, taşıma sözleşmeleri ve taşıma sözleşmelerinde tarafların sorumlulukları, taşıma türlerinde kullanılan dokümanlar
Bu derste, teorik bilgiler ışığında intermodal taşımacılığın temel süreçleri ele alınacaktır.
ENG102 dersi birinci sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Okuma, dinleme, yazma ve konuşma gibi zihinsel becerileri geliştirmeye yöneliktir. Öğrencilerimizin akademik dinleme becerileri bir ders ya da bir tartışmada geçen önemli / ilgili bilgiyi dinleyerek, okuma becerileri ise güncel akademik metinler okuyarak ve sonra bu bilgileri kullanıp bir öğrenme çıktısı oluşturmaları sonucunda gelişecektir. Konuşma becerisi akademik sunumlara ağırlık vermektedir. Öğrencilerimiz, düşünce ve fikirlerini anlamlı bir bütünlük içinde, karşısındakini ikna edecek şekilde ifade etmeye hazırlanacaktır. Yazma becerisi daha çok konuşma aktivitelerini pekiştirmeye yöneliktir.
Bu ders, ekonomiyi bir bütün olarak analiz etmek için kullanılan temel kavramlara ve araçlara odaklanarak makroekonomi ilkelerine bir giriş sağlar. Öğrenciler GSYİH, işsizlik, enflasyon ve ekonomik büyüme gibi temel makroekonomik değişkenleri inceleyecek ve bu göstergelerin nasıl ölçüleceğini ve yorumlanacağını öğreneceklerdir. Ders, ekonomik dalgalanmaları ve politika tepkilerini anlamak için toplam talep/toplam arz (AD/AS) modelini kapsamaktadır. Ayrıca, öğrenciler para, bankacılık ve merkez bankalarının ekonomideki rollerinin yanı sıra para ve maliye politikalarının makroekonomik sonuçlar üzerindeki etkilerini inceleyeceklerdir. Dersin sonunda öğrenciler gerçek dünyadaki ekonomik sorunları analiz edebilecek, politika kararlarını değerlendirebilecek ve küresel ve yerel ekonomik eğilimleri anlamak için ekonomik muhakeme uygulayabileceklerdir.
Genel Matematik II, Genel Matematik I dersinin devamıdır. Fonksiyonların grafikleri, optimizasyon, integraller, integral alma teknikleri, kalkülüsün temel teoremi, eğriler arasındaki alan, diferansiyel denklemler, genelleştirilmiş integral konularını içerir.
Bu ders, lojistik hizmetlerinin ve tedarik zinciri faaliyetlerinin planlanması ve yönetimini incelemektedir. Fiziksel dağıtım ve lojistiğe giriş, lojistik sistemleri, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi, sipariş yönetimi ve müşteri hizmetleri, envanter yönetimi prensipleri, dağıtım merkezleri ve ambarlama, lojistik maliyet analizleri ve ödünleşme, bilgi teknolojileri ve elektronik lojistik üzerinde durulan başlıca konulardır.
Bu ders hizmet tedarik zincirlerinin etkin şekilde yönetilebilmesi için kavranması gereken temel konuları içerir. Ders, hizmet bileşenleri ve teslim süreçleri, müşteri yolculuğu haritalaması, hizmet tasarımı ve hizmet inovasyonu, hizmet hataları ve telafi, dönüştürücü hizmetler, ve hizmet kalitesi konularını kapsayacak şekilde tasarlanmıştır.Ders kapsamında vaka analizleri ve gerçek hayat uygulamalarından faydalanılır.
Ders, lojistik sistemlerde maliyet azaltma ve hizmet düzeyini arttırmaya yönelik analiz yöntemlerinin temel prensiplerini içermektedir. Lojistik sistem tasarımı, envanter yönetimi, depo tasarımı ve işletimi, yük taşıma planlaması ve tesis yerleşkesi problemlerine ilişkin stratejik, taktik ve operasyonel düzeyde alınan kararlar incelenecek ve yöneylem araştırmaları araçları kullanılarak modellenecektir.Gelişmiş modellemenin sağlam temellendirilmesi amacı ile, araç rotalama, gezgin satıcı gibi problemlerin ana hatları incelenecektir. Karmaşık lojistik karar verme problemlerinin çözümüne yönelik olarak matematik modelleme ve sezgisel yöntemler çalışılacak ve ilgili bilgisayar uygulamaları ile çözümlenecektir.
Bu ders, lojistik, mühendislik, bilgi teknolojileri, insan kaynakları veya bugünün profesyonel yaşamındaki diğer branşlarda çalışacak tüm öğrenciler için bir temel teşkil etmektedir ve bu öğrencilerin; yönetimde tedarik zinciri bilgi sistemlerinin nasıl uygulandığı, örgütsel ihtiyaçların ERP sistemi ihtiyaçları ile nasıl eşleştiği, tedarik zinciri yönetiminin bilgi teknolojileri ile nasıl bütünleştirildiği, iş stratejilerinin, ERP sistem stratejileri ile nasıl başa çıktığı, risklerin nasıl analiz, minimize ve idare edildiği, bilgi teknolojileri veya bilgilendirme süreçlerinin iş süreçleriyle nasıl uyum sağladığı, profesyonellerin bilgi sistemlerinin tüm yönleriyle nasıl karşı karşıya geleceklerini ve nasıl başa çıkmaları gerektiğini bilmelidirler
ENG 310 dersi 3. sınıf öğrencileri için zorunlu bir derstir. Öğrencilerin akademik ya da mesleki alanlarda kendilerini daha iyi ifade edemilmeleri amacıyla tasarlanmıştır. Bu ders, akademik ve mesleki alanlarda "Pecha Kucha" olarak bilinen kısa sunumlara ve münazaralara katılmayı kapsar.
Staj, bölümün uygun gördüğü kurumda dört haftalık saha deneyimi kazanılmasını öngörmektedir.
Üçbeş kişilik grupların oluşturacağı proje ekibinin toplam olarak projenin tamamı 650 saat harcaması beklenmektedir. İdeal olan bir projede lojistik yönetimi bölümü öğrencilerinin bilgi sahibi olduğu konuları bütünleştirerek çalışması beklenmektedir. Lojistik Yönetimi bölümünün proje yapabileceği konular arasinda iş süreçleri yönetimi, kapasite planlaması, yalın yaklaşımlar, lojistik yönetim sistemleri, malzeme elleçleme, performans yönetimi ve/ veya ölçümü, tedarik zinciri, talep yönetimi gibi konular yer almaktadir.
Bu ders, uluslararası tedarik zinciri operasyonları sırasında ortaya çıkabilecek olası sorunların çözümüne ve sürecin verimli bir şekilde yönetilmesine odaklanmaktadır. Ayrıca, küresel çevre faktörleri ve oyuncuları, son trendler ve uluslararası ticaret konuları ele alınacaktır.