Dersin Adı
|
Toplumsal Sorunlar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEHU 205
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Servis Dersi
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Soru & Cevap Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Öğrencileri, tüm dünyada karşılaşılan toplumsal sorunlar ve sosyolojik fikirler ile günlük yaşam deneyimleri arasındaki bağlantılar ile tanıştırmak |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Toplumsal sorunları tanımlayabilecektir.
- Toplumsal sorunlara ilişkin süreçleri açıklayabilecektir.
- Toplumsal sorunları eleştirel düşünce ile tartışabilecektir.
- Kişisel yaşam deneyimlerinin daha geniş toplumsal ve tarihsel güçlerle nasıl bir etkileşimde olduğunu açıklayabilecektir.
- Günlük toplumsal sorunları, sosyolojik düşünce temelinde değerlendirebilecektir.
|
Ders Tanımı
|
ers, modern dünyada karşılaşılan; kentleşme, göç, yoksulluk, değişen aile yapısı, ırkçılık, cinsiyetçilik, işsizlik, güvenli olmayan iş ortamları ve çevresel sorunlar gibi toplumsal sorunları kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Dersin tanıtımı |
|
2 |
Sosyolojik Yaklaşım ve Toplumsal Sorunlar |
Mooney, Knox and Schacht, pp. 1-28. |
3 |
Eşitsizlik Sorunları: Çalışma ve İşsizlik |
Mooney, Knox and Schacht, pp. 225-266. |
4 |
Eşitsizlik Sorunları: Yoksulluk ve Ekonomik Eşitsizlik |
Mooney, Knox and Schacht, pp. 188-225. |
5 |
Eşitsizlik Sorunları: Toplumsal Cinsiyet ve Cinsel Yönelim |
Mooney, Knox and Schacht, pp. 357-438. |
6 |
Hastalık ve Sağlık Hizmetleri Sorunları |
Mooney, Knox and Schacht, pp. 29-72. |
7 |
Hastalık ve Sağlık Hizmetleri Sorunları |
Mooney, Knox and Schacht, pp. 29-72. |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Refah Sorunları: Suç ve Sosyal Kontrol |
Mooney, Knox and Schacht, pp. 109-146. |
10 |
Nüfus Artışı ve Kentleşme |
Mooney, Knox and Schacht, pp. 438-470. |
11 |
Film Gösterimi |
|
12 |
Çevre Sorunları |
Mooney, Knox and Schacht, pp. 470-510. |
13 |
Bilim ve Teknoloji |
Mooney, Knox and Schacht, pp. 510-555. |
14 |
Dersin Gözden Geçirilmesi |
|
15 |
Dersin Gözden Geçirilmesi |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı
|
Linda Mooney, David Knox and Caroline Schacht, Understanding Social Problems, 7th ed., Wadsworth Publications, 2011.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
2
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
2 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
40
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
44
|
44
|
|
|
Toplam |
180
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest