Dersin Adı
|
Dünya Siyasetinde Güncel Konular
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEHU 202
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Servis Dersi
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
- |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma Olgu / Vaka çalışması Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere güncel küresel siyasetteki temel konular ve tartışmalar ile ilgili genel bir bakış açısı sağlanması amaçlanmaktadır. Sağlıklı bir tartışma ortamında uluslararası siyaset, ekonomi ve toplumbilim alanlarının kapsamına giren muhtelif güncel mevzular işlenerek öğrencilerin dünyayı kavrayışının derinleştirilmesi hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Dünya siyasetindeki güncel meseleleri tespit edebilecektir
- Bu alandaki ampirik ve teorik tartışmaları tanımlayabilecektir
- Bu meseleleri eleştirel bir okumayla analiz edebilecek ve farklı boyutlarıyla tartışabilecektir
- Farklı aktörlerin bu meselelere bakış açılarını karşılaştırabilecektir
|
Ders Tanımı
|
Bu ders, günümüz dünyasındaki, küreselleşme, göçmen krizi, ırkçılık, sosyal hareketler, küresel ısınma, toplumsal cinsiyet eşitsizliği, yükselen Çin, terörizm, Covid-19 krizi, yükselen popülizm gibi temel meseleleri masaya yatıracaktır. Ders, global dünyayı şekillendiren bu çok tartışılan çatışma ve eğilimlerin politik, ekonomik, sosyal ve çevresel boyutlarını analiz edecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Dünya Siyasetindeki Bazı Genel Eğilimlere Giriş |
|
2 |
Küreselleşme |
İzleme 1: “True Cost”, belgesel 2: “The New Rulers of the World”, belgesel Okuma: Manfred B. Steger, Globalization: a very short Introduction. Chapter 5, pp. 83-94. |
3 |
Küresel Ekonomik Eşitsizlik |
İzleme: “Poor Us: An Animated History of Poverty”, belgesel Okuma: “The Globalization of Inequality” by François Bourguignon, introduction; pp. 1-8. |
4 |
Yükselen Çin |
İzleme: “China: Power and Prosperity”, by PBS, belgesel Okuma/dinleme: “Making China Great Again”, article by Evan Osnos (The New Yorker). |
5 |
Irk ve Irkçılık |
İzleme: “Good Hair: Perceptions of Racism” – kısa film Okuma: Ali Rattansi, A very short introduction: Racism. Chap.1, pp 4-12. |
6 |
Terörizm, Savaş ve Güvenlik |
İzleme: “Hotel Rwanda”, film Okuma: “Routledge Handbook of Security studies” edt. by Myriam Dunn Cavelty and Thierry Balzacq, Part 2, section 13: “Terrorism and counter-terrorism” by Oldrich Bures |
7 |
İklim Değişikliği |
İzleme: “This Changes everything”, belgesel, Naomi Klein. Okuma: “Climate Change: what everyone needs to know”, by Joseph Room, the preface. |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Küresel Göçmen Krizi |
İzleme: “For Sama”, film. Okuma: “International Migration: A very short introduction”. Khalid Koser (2017) Chapter 1: Why migration matters? |
10 |
Sosyal Hareketler |
İzleme: “Athena”, film. Okuma: “Social Movements and New Technology”, by Victoria Carty (2018), Introduction: the digital impact on social movements. pp.1-17. |
11 |
Popülizmin Yükselişi |
İzleme: “Die Welle”- the Wave (2008), film. Okuma: “What is Populism?”. Jan-Werner Müller (2016), introduction: Is everyone a populist? Pp. 1-6. |
12 |
Küresel Siyasette Cinsiyet |
İzleme: “Milk” (Gus Van Sant), film. Okuma: “The gendered society”. Michael Kimmel, introduction: Human beings, an engendered species, pp. 1-9. |
13 |
Öğrenci sunumları |
|
14 |
Öğrenci sunumları |
|
15 |
Öğrenci sunumları |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı
|
Mark Beeson and Nick Bisley, Issues in 21st Century World Politics (Palgrave McMillian, 2010).
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
-
|
-
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
3
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
3 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
11
|
2
|
22
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
-
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
-
|
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
-
|
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
|
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest