Bizi takip edin
|
EN

İŞLETME FAKÜLTESİ

Lojistik Yönetimi

LOG 342 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Hizmet Tedarik Zincirleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
LOG 342
Bahar
3
0
3
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu derste, öğrencilerin hizmet kavramını, hizmet tedarik zincirlerini ve bileşenlerini anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Temel kavramlara ek olarak, bu derste hizmet kalitesi, tasarımı/inovasyon ve hizmet hataları konularında da öğrencilere bilgi verilmesi amaçlamaktadır. Bu derste, öğrencilerin hizmet kavramını, hizmet tedarik zincirlerini ve bileşenlerini anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Temel kavramlara ek olarak, bu derste hizmet kalitesi, tasarımı/inovasyon ve hizmet hataları konularında da öğrencilere bilgi verilmesi amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Hizmet konseptlerini, modellerini ve teorilerini tanımlayabilecektir.
  • Tedarik zincirlerinde hizmet hataları ve telafi süreçlerini değerlendirebilecektir.
  • En güncel hizmet tedarik zinciri trendlerini açıklayabileceklerdir.
  • Tedarik zincirlerinde planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarında ürün ve hizmet arasındaki fonksiyonel farkları karşılaştırabilecektir.
  • Yeni hizmet tasarımı ve hizmet inovasyonu kavramlarını tanımlayabilecektir.
  • Hizmet tedarik zincirlerinde karar almayı desteklemek için hizmet kalitesi ölçüm araçlarını uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders hizmet tedarik zincirlerinin etkin şekilde yönetilebilmesi için kavranması gereken temel konuları içerir. Ders, hizmet bileşenleri ve teslim süreçleri, müşteri yolculuğu haritalaması, hizmet tasarımı ve hizmet inovasyonu, hizmet hataları ve telafi, dönüştürücü hizmetler, ve hizmet kalitesi konularını kapsayacak şekilde tasarlanmıştır.Ders kapsamında vaka analizleri ve gerçek hayat uygulamalarından faydalanılır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Hizmetler - Önem, Nitelikler ve Hizmet Görünümü Kavramı Service Management: An Integrated Approach, 3rd Edition Bart Van Looy, Paul Gemmel, Roland Van Dierdonck, Pearson Part 1-1 and Part 1(3)
3 Hizmet Tedarik Zincirleri, Hizmetleştirme ve S-D Mantığı Service Management: An Integrated Approach, 3rd Edition Bart Van Looy, Paul Gemmel, Roland Van Dierdonck, Pearson Part 1-1 and Part 1(3)
4 Hizmet Tedarik Zincirleri, Hizmetleştirme ve S-D Mantığı (devam) Service Management: An Integrated Approach, 3rd Edition Bart Van Looy, Paul Gemmel, Roland Van Dierdonck, Pearson Part 1-1 and Part 1(3)
5 Hizmet Ortamında Tüketici Davranışı, Hizmet Karşılaşmaları Service Management: An Integrated Approach, 3rd Edition Bart Van Looy, Paul Gemmel, Roland Van Dierdonck, Pearson Part 3 (12)
6 Vaka Çalışması
7 Hizmet Ortamı:Hizmet Teslim Süreci- Hizmet Karşılaşmaları Müşteri Yolculuğu Haritalaması Service Management: An Integrated Approach, 3. basım Bart Van Looy, Paul Gemmel, Roland Van Dierdonck, Pearson Part 1 (2) Principles of Service Marketing and Management, Christopher Lovelock, Lauren Wrigh, Prentice Hall, Part 4 Rosenbaum, M. S., Otalora, M. L., & Ramírez, G. C. (2017). How to create a realistic customer journey map? Business Horizons, 60(1), 143-150.
8 Vaka Çalışması
9 Tasarım Hizmetleri, Hizmet Birlikte Oluşturma ve İnovasyon, Hizmet Planı Service Management: An Integrated Approach eBook, 3rd Edition Bart Van Looy, Paul Gemmel, Roland Van Dierdonck, Pearson Part 4 (15), Part 2 (4) Fließ, S., & Kleinaltenkamp, M. (2004). Blueprinting the service company: Managing service processes efficiently. Journal of Business Research, 57(4), 392-404. Bitner, M. J., Ostrom, A. L., & Morgan, F. N. (2008). Service blueprinting: a practical technique for service innovation. California management review, 50(3), 66-94.
10 Vaka Çalışması
11 Hizmet Tedarik Zincirlerinde Hizmet Hataları ve Çoklu Aracı Hataları Şikayet ve Hizmet Telafi Yönetimi Principles of Service Marketing and Management, Christopher Lovelock, Lauren Wrigh, Prentice Hall, Part 6 Oflaç, B. S., Sullivan, U. Y., & Baltacioğlu, T. (2012). An attribution approach to consumer evaluations in logistics customer service failure situations. Journal of Supply Chain Management, 48(4), 51-71. Yildirim, C., Sevil Oflaç, B., & Yurt, O. (2018). The doer effect of failure and recovery in multi-agent cases: service supply chain perspective. Journal of Service Theory and Practice, 28(3), 274-297. Principles of Service Marketing and Management, Christopher Lovelock, Lauren Wrigh, Prentice Hall, Part 6
12 Hizmet Kalitesini Tanımlama ve Ölçme Principles of Service Marketing and Management, Christopher Lovelock, Lauren Wrigh, Prentice Hall, Part 12 Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1988). Servqual: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions. Retailing Journal, 64(1), p. 12.
13 Ara sınav
14 Proje Sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Service Management: An Integrated Approach, 3rd Edition

Bart Van Looy, Paul Gemmel, Roland Van Dierdonck, Pearson

ISBN 9780273732181

 

Principles of Service Marketing and Management , Christopher LovelockLauren Wrigh, Prentice Hall; 2 edition, ISBN-13: 978-0130404671, ISBN-10: 0130404675

 

Service Management: An Integrated Approach to Supply Chain Management and Operations (FT Press Operations Management)

Cengiz Haksever, Barry Render 1st Edition, ISBN-13: 978-0133088809

 
Önerilen Okumalar/Materyaller

Çeşitli akademik makale ve vakalar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
45
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
75
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
6
18
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
50
50
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
37
37
Final Sınavı
0
    Toplam
168

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder.

X
2

Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur

X
3

Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır

X
4

Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır

5

Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır

X
6

Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder

X
7

Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur

X
8

Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir

X
9

Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır

X
10

Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur

X
11

Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.