İŞLETME FAKÜLTESİ

Lojistik Yönetimi

 

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

 

SOSYAL MEDYA


 

GENS 201 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Doğa Biliminin Temelleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GENS 201
Güz/Bahar
3
0
3
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere doğa bilimlerinde karşılaştıkları problemleri bilimsel düşünme yöntemi ile çözmeyi öğretmeyi hedeflemektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Süreçleri gözlemleyebilecekler ve problemleri tanımlayabileceklerdir.
  • Akıl yürütme, nedensellik, rastgelelik ve ilişkiyi tanımlayınız.
  • Bilimsel düşünmeyi yaşamın temel kurallarına uygulayabileceklerdir
  • nsan vücudunun temel yapısal düzenini ve işlevini tanımlayabileceklerdir
  • Bilgiye ulaşabilecek ve doğruluğunu test edebileceklerdir
  • İnsan vücudunun temel yapısal düzenini ve işlevini tanımlayabileceklerdir
  • Temel bilimsel iletişimi yapabileceklerdir
Tanımı Bu ders, doğa bilimlerinin ve yaşamın temel kuralları ile, karşılaşılan problemlere bilimsel düşünme ile yaklaşılmasını içermektedir

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı Duyurulan GENS 201 sillabusunun incelenmesi Kendinizi nasıl tanıtacağınıza hazırlanınız. Bir kağit üzerine, (İsim, Lise, Hobi, and ve, de, bu dersten beklentinizi ) bir cümle ile yazınız.
2 Bilim’e Giriş Öğrenci aşağıdaki kaynağı okumalıdır. The Nature of Scientific Thinking (Harvard Graduate School of Education)- the related chapters of the reference material (pages 4-12). Https://www.youtube.com/watch?v=E_PKQ_M7AtU&t=41s
3 Problemlerin tanımlanması ve açıklanması Öğrenci aşağıdaki kaynağı okumalıdır. Miniature Guide to Critical Thinking – Concepts and Tools” (Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder)- the related chapters of the reference material. Öğrenci, günlük yaşamda karşılaştığı problemlerin kısa bir listesini hazırlamalıdır. Examination of provided cases and presentations http://www.studygs.net/problem/problemsolvingv1.htm https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw Öğrenci aşağıdaki kaynağı okumalıdır. Miniature Guide to Critical Thinking – Concepts and Tools” (Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder)- the related chapters of the reference material. Öğrenci, günlük yaşamda karşılaştığı problemlerin kısa bir listesini hazırlamalıdır. Examination of provided cases and presentations http://www.studygs.net/problem/problemsolvingv1.htm https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw
4 Bilimsel Metodoloji Öğrenci aşağıdaki kaynağı okumalıdır: “A Miniature Guide to Scientific Thinking” (by Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder) pages 2-14 and Eğiticinin Notları https://www.youtube.com/watch?v=tUP8rFWzVt4
5 Veri Tabanları Araştırılması ve Bilimsel İletişim 1. Bilgiye ulaşma ve doğruluğunu sınama: Google Scholar -Pubmed 2. Sözlü Sunum Hazırlama 3.Poster sunumu hazırlanması
6 Bilim Adamı (Öğrenci sözlü sunumları) Önceden seçilmiş konular üzerinde sözlü sunum Hazırlanması
7 Doğa Bilimlerine Giriş Eğiticinin Notları http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/recipe/ http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/misconceptions/
8 ARA SINAV 1-7. haftalar içeriği
9 Yer Bilimlerinin Temelleri Eğitici Notları https://www.youtube.com/watch?v=JGXi_9A__Vc
10 Yaşamın Temelleri I Hücre & Homeostaz Eğitici Notları Reading basic concepts from Campbell Biology, 10th Edition (Reece, et al.) https://www.youtube.com/watch?v=URUJD5NEXC8
11 Yaşamın Temelleri II Biomoleküller Yaşam için Enerji Metabolizmaya Giriş Eğitici Notları Basic Medical Biochemistry-A Clinical Approach, 3rd Edition (Liebermann and Marks) (Pages 341-347)
12 Yaşamın Temelleri III İnsan Vücudunun Temel Yapı ve İşlevi Eğitici Notları
13 Öğrenci Sözlü Sunumları Poster sunumu nasıl değerlendirilir? Tüm Dersin Geri-Bildirimi 1) Öğrenci, grubu ile birlikte, proje ödevinin bir özetini ”Sözel sunum kuralları” doğrulutusunda sunum olarak hazıarlayacaktır (En fazla iki slayd) 2 ) Saydamlar şunları içermelidir: Projenin konusu- Bilimsel Soru- Hipotez- Amaç-Hedefler 3) Öğrenci, dersler ilgili sorularıı hazırlamalıdır 4) Öğrenci, tüm dersle ilgili geri bildirim hazırlamalıdır (Bir iyi, bir de daha az iyi nokta)
14 Öğrencilerin Poster Sunumları Gruplar, posterlrini poster hazırlama ilkeleri doğrultusunda hazırlamalı ve Poster serge alanına (A Blok zemin kat) 17.05.2017 günü saat 10:00 dan once asmış olmalıdır. Öğrenciler, 10:00 ile 12:50 arasında posterlerinin başında olmalıdırlar. Bir jüri dolaşarak sorular soracak ve posterleri değerlendirecektir.
15 FİNAL 1-15. hafta
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Dersin Kitabı

 

1. “A Miniature Guide to Scientific Thinking” (Dr. Richard Paul and Dr. Linda Elder) The Nature of Scientific Thinking (Harvard Graduate School of Education) 2. Campbell Biology, 10th Edition (Reece, et al.) 3. Basic Medical Biochemistry-A Clinical Approach, 3rd Edition (Liebermann and Marks) 4. Eğiticinin ders notları ve sunumlar
Diğer Kaynaklar

https://www.youtube.com/watch?v=E_PKQ_M7AtU&t=41s http://www.studygs.net/problem/problemsolvingv1.htm https://www.youtube.com/watch?v=8B271L3NtAw  https://www.youtube.com/watch?v=tUP8rFWzVt4 http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/recipe/ http://learn.genetics.utah.edu/content/selection/misconceptions/ https://www.youtube.com/watch?v=JGXi_9A__Vc https://www.youtube.com/watch?v=URUJD5NEXC8

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
45
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
3
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
25
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
50
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
3
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
10
Final / Sözlü Sınav
1
15
    Toplam
220

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Lojistik ve tedarik zinciri alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde, karmaşık sorunları analiz edebilmeli ve farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bir bakış açısı getirebilmeli ve iyileştirilebilecek konuları fark edebilmeli böylece yenilikçi süreçler ile fırsatlar yaratabilme yetkinliğine sahip olmalı
2

Sanayi kuruluşları ile gerçek sorunların çözümüne ilişkin proje çalışmalarıve sosyal sorumluluk etkinliklerinde yer alarak, çalışma alanını iyi tanımalı, proje yönetimi ve takım çalışması konusundaki deneyimi sayesinde uygulamada karşılaşılabilecek problemleri teşhis edebilmeli ve bunlara çözüm bulabilmeli     

3 Aldığı disiplinlerarası eğitim sayesinde, akademik ve profesyonel hayatta karşılaşabileceği problemlere lojistik ve tedarik zinciri süreçlerinde var olan kısıtları göz önüne alarak, amaçlar doğrultusunda yaratıcı çözümler getirebilmeli
4 Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli;
5 Sektör ile ilgili mesleki kuruluşlar ve pazardaki lider firmaların yer aldığı iletişim ağları içerisinde yer almalı ve bilgi, düşünce ve tecrübeleri paylaşabilmeli
6 Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanlarında kullanılan güncel ve yaygın bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmeli, mevcut yazılımların güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmeli
7 Bulunacakları pozisyonda dahil oldukları grup iletişiminden kaynaklanabilecek sorunları proaktif kararlar vererek önleyebilmeli
8 Süreçlerdeki belirsizlikleri ve beklenmedik sorunları esnek, etkin ve hızlı çözümlerle yönetebilmeli; önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade edebilmeli
9 Departmanlar ve tedarik zinciri üyesi firmalar arasındaki koordinasyon mekanizmalarını anlamak ve entegrasyon süreçlerinde rol üstlenebilecek yetkinliklere sahip olmalı
10 Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analize edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli
11 Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanlarında kullanabilmeli
12 Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli
13 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmeli

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER