İŞLETME FAKÜLTESİ
Lojistik Yönetimi
GEHU 203 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çağdaş Dünya Tarihi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEHU 203
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | İnsanlığın son beş yüz yıldaki siyasi, sosyal ve ekonomik tarihi üzerine bir anlayış kazandırmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | GEHU 203 Modern Dünya Tarihi dersi, 16. ve 21. yüzyıllar arasındaki dönemde insanlığın siyasi, sosyal ve ekonomik tarihine genel bir bakış sunar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin ve ders materyalinin tanıtımı | |
2 | Avrupa'nın Askeri ve Deniz Kuvvetlerinin Yükselişi - Belgesel | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Pre-industrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 3-30. Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 51-70. |
3 | Avrupa'da “Askeri ve Mali Devrimler” ve Vestfalya Düzeni | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 31-100 Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 70-77 |
4 | Fransa'nın Yükselişi ve Fransız-İngiliz Küresel Mücadelesi, Amerikan ve Fransız Devrimleri, “Napolyon Savaşları” | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 100-142. Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 77-128. |
5 | “Metternich Düzeni” ve “Avrupa Uyumu”, “Sanayi Devrimi” | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Industrial Era” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 143-169. Norman Rich, “Peacemaking 1814-1815” and “Peacekeeping 1815-1823: The Concert of Europe” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 1-43. Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 128-143. |
6 | Amerikan İç Savaşı ve “Yeniden Birleşme”; İtalya ve Almanya'nın Birleşmeleri | Ara Sınav | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Industrial Era” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 170-193. Norman Rich, “The Great Powers and the American Civil War” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 147-164. Norman Rich, “The Unification of Italy” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 123-144. Norman Rich, “The Unification of Germany” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 184-215. Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 159-165. |
7 | İttifaklar Sistemi, Emperyalizmlerin Çatışması, “Üçlü İttifak”a karşı “Üçlü İtilaf”, Birinci Dünya Savaşı | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Industrial Era” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 194-274. Norman Rich, “The Breakdown of Bismarck’s Alliance System” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 251-262. Norman Rich, “Confrontational Diplomacy” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 408-420. Norman Rich, “The Coming of World War I” in Great Power Diplomacy, 1814-1914, pp. 440-461. Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, pp. 171-285. |
8 | I. Dünya Savaşı Sonrası Yerleşimler ve İki Savaş Arası Dönem, Revizyonizm ve Totalitarizmin Yükselişi, Milletler Cemiyeti'nin Başarısızlığı | Paul Kennedy, “Strategy and Economics in the Preindustrial World” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 275-343. Oral Sander, Siyasi Tarih, 1918-1994, pp. 13-65. |
9 | İkinci Dünya Savaşı, İkinci Dünya Savaşı Sonrası Düzenlemeleri, İki Kutuplu Dünyanın Ortaya Çıkışı; Soğuk Savaş Yılları | Paul Kennedy, “Strategy and Economics, Today and Tomorrow” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 333-373. Oral Sander, Siyasi Tarih, 1918-1994, pp. 101-201. |
10 | Süper Güçlerin Küresel Rekabeti; Yumuşama Dönemi, “İkinci Soğuk Savaş” ve Doğu Bloku'nun Çöküşü | Paul Kennedy, “Strategy and Economics, Today and Tomorrow” in The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, pp. 373-535. Oral Sander, Siyasi Tarih, 1918-1994, pp. 202-520. |
11 | Çevrimiçi grup sunumları | |
12 | Çevrimiçi grup sunumları | |
13 | Çevrimiçi grup sunumları | |
14 | Çevrimiçi grup sunumları | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Paul Kennedy, The Rise and Fall of the Great Powers, Economic Change and Military Conflict from 1500 to 2000, Fontana Press (any edition). Oral Sander, Siyasi Tarih, İlkçağlardan 1918’e, İmge Kitabevi Yayınları (any edition). Oral Sander, Siyasi Tarih, 1918-1994, İmge Kitabevi Yayınları (any edition). |
Önerilen Okumalar/Materyaller | R.R. Palmer, Joel Colton, Lloyd Kramer, A History of the Modern World, McGraw Hill (any edition). Eric Hobsbawm, Age of Extremes: A History of the World, 1914-1991, Vintage, New York, 1995. Derek Urwin, A Political History of Western Europe Since 1945, Longman, London, 1997 (any edition). |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
2
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
25
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
3
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
143
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder. |
|||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur |
|||||
3 | Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır |
|||||
4 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
5 | Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır |
|||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder |
|||||
7 | Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur |
|||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir |
|||||
9 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır |
|||||
10 | Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Lojistik Yönetimi Bölümü 15. Üniversite-Sanayi İşbirliği Gerçekleşti!
Lojistik Yönetimi Bölümü son sınıf öğrencilerinin 2022-2023 Akademik Yılı boyunca İzmir Büyükşehir Belediyesi, Havi Lojistik, Hapag Lloyd, Dsv Lojistik, Maxion Wheels, ve
İsveç’teki Gençlerin Kariyerine Işık Tutuyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Lojistik Yönetimi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Aysu Göçer, uluslararası alandaki başarılı çalışmalarıyla fark yaratarak İsveç’teki dünyaca ünlü
'Aile Bursu' 78 Gence Ulaştı
Türkiye’nin en büyük nakliyat firmalarından birinin kurucusu olan İzmirli hayırsever merhum Doğan Turhan adına verilen eğitim bursu, 8 yılda 78 gencin hayalini
'Aile Bursu' 78 Gence Ulaştı
Türkiye’nin en büyük nakliyat firmalarından birinin kurucusu olan İzmirli hayırsever merhum Doğan Turhan adına verilen eğitim bursu, 8 yılda 78 gencin hayalini
2022-2023 Akademik Yılı Doğan Turhan Bursu başvuruları başlamıştır. Son gün 12.10.2022!
Doğan Turhan Bursu, Lojistik sektöründe uzun yıllar görev yaparak Türkiye’de bu sektörün gelişmesine çok önemli katkılarda bulunan ve Lojistik alanında kendi firmasını
Lojistik sektörüne ‘genç’ çözümler
İEÜ’lü gençler, projelerini hazırlarken çeşitli sektörlerden lider firmaların temsilcileriyle birlikte çalıştı. Her projeye, en az bir öğretim üyesi akademik danışmanlık desteği verirken,
‘Yeşil’ lojistik İngiltere’ye açıldı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Lojistik Yönetimi Bölümü’nden Doç. Dr. Işık Özge Yumurtacı Hüseyinoğlu ve 3 öğrencisi, daha az maliyetli ve çevreci bir
Lojistik sektörüne ‘genç’ çözümler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi Lojistik Yönetimi Bölümü son sınıf öğrencileri, gelenekselleşen üniversite-sanayi iş birliği etkinliğinde, geliştirdikleri projeler ve sundukları çözüm