GEAR 308 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Fotoğrafta Güncel Tartışmalar ve Uygulamalar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 308
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu ders, fotoğrafta güncel yaklaşımların yapısı üzerine bir farkındalık yaratarak, öğrencilerin fotoğrafın kullanımları üzerine kuramsal ve pratik deneyimler edinmesini amaçlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fotoğrafın gelişim süreci üzerine edindiği bilgiyle, bugünün fotoğrafını okuyabilecektir.
  • Fotoğrafın iletişim araçları üzerindeki etkisini çözümleyebilecektir.
  • Fotoğrafın; medya, sanat, mimari, moda ve reklam gibi alanlarla olan ilişkisini kurabilecektir.
  • Politik ve kültürel gelişmelerin fotoğraf tarihiyle ilişkileri ve etkilerini çözümleyebilecektir.
  • Fotoğraf tarihinde önemli izler bırakmış ve bırakmakta olan kişi ve sanatçıları tanımlayabilecektir.
  • Yapılan uygulamalarla, edindikleri bilgileri deneyimleme becerisine sahip olacaktır.
Tanımı Bu derste, fotoğrafın çeşitli tarzları ve kullanım alanları anlatılacak ve bunlar temel alınarak uygulamalar yapılacaktır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Fotoğrafın Kısa Tarihi History - David Bate ve The Genius of Photography (59 dk) gösterimi
3 Temel Teknikler - I
4 Mini-Assignment Bu alıştırma projesi değerlendirmeye girmeyecektir.
5 Lightroom Atölyesi Öğrenciler, bilgisayarlarında Adobe Lightroom yazılımı yüklü gelmek zorundadır.
6 Fotomuhabirlik ve Belgesel Fotoğraf War Photographer (97 dk) gösterimi
7 Fotomuhabirlik ve Belgesel Fotoğraf - II Photojournalism and Tabloid Press - Karin E. Becker
8 Proje – I (%20) Öğrenciler, fotoğraf makinelerini proje günlerinde yanlarında bulundurmak zorundadırlar.
9 İlk projenin değerlendirilmesi/Ders Global Photography - David Bate ve Mass Media and Mass Markets - Mary Warner Marien
10 Proje – II (%20) Öğrenciler, fotoğraf makinelerini proje günlerinde yanlarında bulundurmak zorundadırlar.
11 Still Life (Nesne, Obje fotoğrafı) William Eggleston in the Real World by Michael Almereyda (84 dk) gösterimi
12 Proje – III (%20) Öğrenciler, fotoğraf makinelerini proje günlerinde yanlarında bulundurmak zorundadırlar.
13 Değerlendirmeler/ders
14 Proje – IV (%20) Öğrenciler, fotoğraf makinelerini proje günlerinde yanlarında bulundurmak zorundadırlar.
15 Proje sunumları Derse tam katılım zorunludur.
16 Sınıf sunumları ve tartışma Derse tam katılım zorunludur. Dışarıdan gelecek jüri üyesi(leri) de projelerinizi notlandıracaktır

 

Dersin Kitabı

• Art and Photography – David Campany

• Photography – David Bate

• The Photography Reader – Liz Wells

• Photography: A Cultural History – M. W. Marien

• Education of a Photographer –Traub, Heller & Beller *

• Another Way of Telling – John Berger & Jean Mohr *

• Camera Lucida: Reflections on Photography – Roland Barthes *

*** İlgili makale ve materyaller gerekli olduğunda sağlanacaktır. ***

* Türkçe çeviriler mevcuttur.

Diğer Kaynaklar

Gerekli olduğunda belgesel veya kurmaca filmler gösterilecektir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
4
80
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
4
14
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
140

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Lojistik ve tedarik zinciri alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde, karmaşık sorunları analiz edebilmeli ve farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bir bakış açısı getirebilmeli ve iyileştirilebilecek konuları fark edebilmeli böylece yenilikçi süreçler ile fırsatlar yaratabilme yetkinliğine sahip olmalı
2

Sanayi kuruluşları ile gerçek sorunların çözümüne ilişkin proje çalışmalarıve sosyal sorumluluk etkinliklerinde yer alarak, çalışma alanını iyi tanımalı, proje yönetimi ve takım çalışması konusundaki deneyimi sayesinde uygulamada karşılaşılabilecek problemleri teşhis edebilmeli ve bunlara çözüm bulabilmeli     

3 Aldığı disiplinlerarası eğitim sayesinde, akademik ve profesyonel hayatta karşılaşabileceği problemlere lojistik ve tedarik zinciri süreçlerinde var olan kısıtları göz önüne alarak, amaçlar doğrultusunda yaratıcı çözümler getirebilmeli
4 Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli;
5 Sektör ile ilgili mesleki kuruluşlar ve pazardaki lider firmaların yer aldığı iletişim ağları içerisinde yer almalı ve bilgi, düşünce ve tecrübeleri paylaşabilmeli
6 Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanlarında kullanılan güncel ve yaygın bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmeli, mevcut yazılımların güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmeli
7 Bulunacakları pozisyonda dahil oldukları grup iletişiminden kaynaklanabilecek sorunları proaktif kararlar vererek önleyebilmeli
8 Süreçlerdeki belirsizlikleri ve beklenmedik sorunları esnek, etkin ve hızlı çözümlerle yönetebilmeli; önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade edebilmeli
9 Departmanlar ve tedarik zinciri üyesi firmalar arasındaki koordinasyon mekanizmalarını anlamak ve entegrasyon süreçlerinde rol üstlenebilecek yetkinliklere sahip olmalı
10 Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analize edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli
11 Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanlarında kullanabilmeli
12 Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli
13 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmeli

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest