Bizi takip edin
|
EN

İŞLETME FAKÜLTESİ

Lojistik Yönetimi

GEAR 213 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
20. Yüzyıl Sanat Akımları ve Sanatçıları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 213
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı 20. yüzyıl sanat akımları hakkında kavramsal bir anlayış geliştirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 20. yüzyıl sanat akımlarını sınıflandırabileceklerdir.
  • 20. yüzyıl sanat akımlarını tanımlayabileceklerdir.
  • 20. Yüzyıla ait bir sanat eserini tanımlayabileceklerdir
  • 20. yüzyıl sanatçıları hakkında tartışabilecektir
  • 20. Yüzyıla ait farklı sanat eserlerini karşılaştırabilecektir.
Ders Tanımı Öğrenciler farklı sanat akımlarını tanımlayabilecek, her eserin kavramsal yapısı, önemi ve tarzı hakkında temel bilgiler edinecek ve 20. yüzyıldan itibaren seçilen sanat eserlerini inceleyebileceklerdir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş. İnsanlığın sant yolculuğunun kısa öyküsü. Modernizm’e kapı açan değişimler. Weston, R. (1996), Modernism, Phaidon Press, s: 8-19,
2 19. Yüzyılın sonları: İzlenimcilik, Ard-İzlenimcilik, Sembolizm, Art Nouveau Kleiner, Fred, et.al, (2004). Gardner’s Art Through the Ages. Thomson Wadsworth, s. 919-930.
3 Kübizm, Primitivizm and Fütürizm Kleiner, Fred, et.al, (2004). Gardner’s Art Through the Ages. Thomson Wadsworth, s. 959-967.
4 Dışavurumculuk, Fovizm Kleiner, Fred, et.al, (2004). Gardner’s Art Through the Ages. Thomson Wadsworth, s. 919-930. Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag, s. 415-459
5 Bauhaus, Yapısalcılık Weston, R. (1996), Modernism, Phaidon Press, s: 119-137; Shiner, L. (2001). The Invention of Art. Chicago, The University of Chicago Press. s.246-268.
6 Yeni Deneyler: Dada, Süprematizm, Neo-Plastisizm Philips, S. (2018) isms: Understanding Modern Art, Herbert Press. s.52-56 Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag.
7 Gerçeküstücülük Philips, S. (2018) isms: Understanding Modern Art, Herbert Press. s.64-67 Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag.
8 Arasınav
9 Gerçekçilik: Toplumsal Gerçekçilik, Mutfak Lavabosu Gerçekçiliği Philips, S. (2018) isms: Understanding Modern Art, Herbert Press.
10 Soyut Dışavurumculuk Philips, S. (2018) isms: Understanding Modern Art, Herbert Press. Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag.
11 Pop Art, Op Art, Kavramsal Sanat Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag. Adorno, W.T., Culture Industry, Routledge Classics “The Schema of Mass Culture”
12 Post Modernizm, Feminist Sanat. Broude, N., Garrard M. D., (1994) The Power of Feminist Art, Thames and Hudson, s. 10-29.
13 Canlı Sanat: Yerleştirme Sanatı, Performans Sanatı ve Dans Videolar
14 Çevresel Sanat, Teknoloik Sanat Invitation to the Gallery s.281-285
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Adorno, W.T., Culture Industry, Routledge Classics.
Broude, N., Garrard M. D., (1994) The Power of Feminist Art, Thames and Hudson.
Kleiner, Fred, et.al, (2004). Gardner’s Art Through the Ages. Thomson Wadsworth. 
Buchholz, E.L., Bühler G., Hille K., Kaeppele, S., Stotland I. (2007). Art –The History of Modern Art, Peter Delius Verlag.
Little, S. (2004), isms: Understanding Art, A&C Black Visual Arts. 
Lynton, N. (1994), The Story of Modern Art, Phaidon Press
Philips, S. (2018) isms: Understanding Modern Art, Herbert Press.
Phipps, R., Wink, R. (1987) Invitation to the Gallery, WCB.
Shiner, L. (2001). The Invention of Art. Chicago, The University of Chicago Press.
Weston, R. (1996), Modernism, Phaidon Press.

Önerilen Okumalar/Materyaller

https://www.khanacademy.org/
https://www.tate.org.uk/visit/tate-modern
https://www.moma.org/
https://whitney.org/
https://www.artforum.com/
https://www.artnews.com/

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
3
30
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
15
15
    Toplam
123

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder.

2

Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur

3

Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır

4

Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır

5

Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır

6

Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder

7

Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur

8

Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir

9

Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır

10

Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur

11

Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.