İŞLETME FAKÜLTESİ
Lojistik Yönetimi
BUS 220 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İşletme ve Ekonomi için Veri Analitiği
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BUS 220
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Veri analizi, günümüzün dijital ortamında tüm profesyoneller için bir gerekliliktir. Bu ders, işletme ve ekonomi alanlarında gerekli olan temel veri analizi becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders işletme ve ekonomi alanında gerekli olan veri işleme ve analiz becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu derste öğrenciler veri işlemleriyle ilgili bilgisayar kodlama becerilerini, kendi alanlarındaki vaka çalışmaları ile öğrenir. Bilgisayar alanında uzmanlaşmayı hedefleyen öğrenciler için tasarlanan kodlama derslerinin aksine, bu ders algoritmalara işletme ve ekonomi problemlerindeki işlevleri açısından yaklaşmakta ve veri işleme modellerinin özelliklerine ve uygulamalarına odaklanmaktadır. Bu uygulamalı derste öğrenciler, iş uygulamaları ve araştırmalarda yaygın olarak kullanılan Python ve R programlama dillerini öğrenir. Buna ek olarak, ders büyük veri analitiğinin özelliklerini ve bunun için kullanılan teknolojileri de kapsar.Bu ders üç modülden oluşmaktadır: 1 - Büyük veri (2 hafta): Teknolojiler (Hadoop, MapReduce), yetkinlikler, gerçek zamanlı veri işleme, büyük verilerde olası değer yaratma işlem hatları. 2. R ile istatistiksel süreçler (6 hafta): R'da keşifsel istatistikler. 3- Python ile veri analizi için kodlamaya giriş (6 hafta): Veri türleri, arama / sıralama, istatistiksel hesaplamalar için liste işleme, veriler için web kazıma. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | MODÜL 1: Büyük Veri Büyük veri teknolojileri (Hadoop, MapReduce), yetkinlikler, gerçek zamanlı veri işleme. Hedef: Büyük verilerdeki temel veri dönüşümlerini anlamak. Örnek olay: Bir süpermarketteki POS işlemlerinden stok verilerini toplamak için bir veri süreci tasarlayın. | Big Data Analytics: Concepts, Technologies, and Applications” https://aisel.aisnet.org/cais/vol34/iss1/65/?utm_source=aisel.aisnet.org%2Fcais%2Fvol34%2Fiss1%2F65&utm_medium=PDF&utm_campaign=PDFCoverPages |
2 | Büyük veri: Büyük verilerde olası değer oluşturma işlem hatları. Hedef: Büyük verilerdeki gerçek zamanlı veya çevrimdışı değer oluşturma işlem hatlarını anlamak. Örnek olay: İzmir Belediyesi ulaşım araçları verilerini düşünün. Hizmet bilgileri sağlayarak kamu hizmetlerini iyileştirmek için değer yaratma işlem hattı önerin. | |
3 | MODÜL 2: R İLE İSTATİSTİK PROGRAMLAMA R ve Rstudio'yu kullanmaya başlama, R komut dosyaları, R bölmeleri, Paketleri yükleme, R temelleri (nesneler, çalışma alanı, değişken adları) | Bölüm 1 Introduction to Data Science; Bölüm 1 R for Data Science https://rafalab.github.io/dsbook/ |
4 | R ve programlama temelleri: Veri türleri ve vektörler; matrisler; faktörler; veri çerçeveleri | Bölüm 2 Introduction to Data Science |
5 | Listeler; İndeksleme; Alt küme *Vaka Çalışması: ABD Silahlı Cinayetler | Bölüm 4 Introduction to Data Science |
6 | ggplot2 Paketi ile görselleştirmeye giriş (grafiklerin grameri, estetik, yönler, dönüşümler) * Veri seti: Galon ve Elmas karat başına Mil | Bölüm 3 R for Data Science https://r4ds.had.co.nz/index.html |
7 | Keşfedici Veri Analizi (Varyasyon, eksik değerler, kovaryasyon) | Bölüm 7 R for Data Science |
8 | Rmarkdown ile Raporlama *Vaka Çalışması: Gapminder veri seti (kişi başına GSYİH, yaşam beklentisi ve doğurganlık) | Bölüm 9 Introduction to Data Science |
9 | MODÜL 3: Python veri işleme modellerine giriş * Python editörü ve arayüzü. Sözdizimi, gramer ve kelime bilgisi. Basit veri türleri.Yardım sistemi. * Python scriptleri | Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc.”, Bölüm 1 |
10 | * Python veri türleri * Şart/Koşul durumları | Kaefer, F., & Kaefer, P. (2020). Introduction to Python programm Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc.Bölüm 2 |
11 | * Döngüler * Döngülerle tasarım örüntüleri | Kaefer, F., & Kaefer, P. (2020). Introduction to Python programm Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc.Bölüm 3 |
12 | * Python veri yapıları * Fonksiyonlar | Kaefer, F., & Kaefer, P. (2020). Introduction to Python programm Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc.Bölüm 4 |
13 | .csv uzantılı dosyaların kullanımı | Kaefer, F., & Kaefer, P. (2020). Introduction to Python programm Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc.Bölüm 5 |
14 | "Matlib" ve "Statistics" kütüphaneleri ile istatistiksel hesaplamalar | Kaefer, F., & Kaefer, P. (2020). Introduction to Python programm Thousand Oaks: SAGE Publications, Inc.Bölüm 6 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | “Introduction to Python Programming for Business and Social Science Applications” (2020) Frederick Kaefer, Paul Kaefer, Sage publications ISBN: 9781544377445 Wickham, H., & Grolemund, G. (2016). R for data science: import, tidy, transform, visualize, and model data. " O'Reilly Media, Inc.". ISBN-13: 978-1491910399 Tutorial: “Big Data Analytics: Concepts, Technologies, and Applications” https://aisel.aisnet.org/cais/vol34/iss1/65/?utm_source=aisel.aisnet.org%2Fcais%2Fvol34%2Fiss1%2F65&utm_medium=PDF&utm_campaign=PDFCoverPages |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
40
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
3
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
26
|
26
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
1
|
2
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
130
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki karmaşık problemleri analiz eder. |
|||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında, sektör ile ilgili pazar liderleri, profesyonel organizasyonlar ve güncel gelişmeler konusunda donanımlı bilgiye sahip olur |
|||||
3 | Sektör ile ilgili iletişim ağlarına dahil olabilme becerisi ile sektör içerisinde profesyonel yetkinlikler geliştirebilme yeteneğini kazanır |
|||||
4 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanındaki gerekli yazılım, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
5 | Koordinasyon mekanizmalarını ve tedarik zinciri entegrasyonunu anlar ve kullanır |
|||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi ve analitik yaklaşımlar ile analiz eder |
|||||
7 | Lojistik ve tedarik zincirleri kapsamında karar verme tekniklerine katkıda bulunmak için tasarlama, planlama ve modelleme becerisine sahip olur |
|||||
8 | Lojistik ve tedarik zinciri alanındaki klasik ve çağdaş kuramları yorumlar ve değerlendirir |
|||||
9 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında proje geliştirebilir ve takım çalışmalarında yer alır |
|||||
10 | Kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak lojistik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Lojistik Yönetimi Bölümü 15. Üniversite-Sanayi İşbirliği Gerçekleşti!
Lojistik Yönetimi Bölümü son sınıf öğrencilerinin 2022-2023 Akademik Yılı boyunca İzmir Büyükşehir Belediyesi, Havi Lojistik, Hapag Lloyd, Dsv Lojistik, Maxion Wheels, ve
İsveç’teki Gençlerin Kariyerine Işık Tutuyor
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Lojistik Yönetimi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Aysu Göçer, uluslararası alandaki başarılı çalışmalarıyla fark yaratarak İsveç’teki dünyaca ünlü
'Aile Bursu' 78 Gence Ulaştı
Türkiye’nin en büyük nakliyat firmalarından birinin kurucusu olan İzmirli hayırsever merhum Doğan Turhan adına verilen eğitim bursu, 8 yılda 78 gencin hayalini
'Aile Bursu' 78 Gence Ulaştı
Türkiye’nin en büyük nakliyat firmalarından birinin kurucusu olan İzmirli hayırsever merhum Doğan Turhan adına verilen eğitim bursu, 8 yılda 78 gencin hayalini
2022-2023 Akademik Yılı Doğan Turhan Bursu başvuruları başlamıştır. Son gün 12.10.2022!
Doğan Turhan Bursu, Lojistik sektöründe uzun yıllar görev yaparak Türkiye’de bu sektörün gelişmesine çok önemli katkılarda bulunan ve Lojistik alanında kendi firmasını
Lojistik sektörüne ‘genç’ çözümler
İEÜ’lü gençler, projelerini hazırlarken çeşitli sektörlerden lider firmaların temsilcileriyle birlikte çalıştı. Her projeye, en az bir öğretim üyesi akademik danışmanlık desteği verirken,
‘Yeşil’ lojistik İngiltere’ye açıldı
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Lojistik Yönetimi Bölümü’nden Doç. Dr. Işık Özge Yumurtacı Hüseyinoğlu ve 3 öğrencisi, daha az maliyetli ve çevreci bir
Lojistik sektörüne ‘genç’ çözümler
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İşletme Fakültesi Lojistik Yönetimi Bölümü son sınıf öğrencileri, gelenekselleşen üniversite-sanayi iş birliği etkinliğinde, geliştirdikleri projeler ve sundukları çözüm